Wednesday, May 1, 2013

i Think

I think adalah satu projek untuk  membantu pihak sekolah dengan memupuk kemahiran berfikir; menyemai budaya pembelajaran sepanjang hayat; mahir di dalam menyelesaikan masalah dan berupaya menghasilkan jalan penyelesaian secara kreatif di kalangan murid sekolah.
Jadi di sini ingin cikgu menyeru para pelajar SMK Alor Pongsu mendaftar di i-think ini. Cuma klik pada pautan ini http://www.ithink.org.my dan mendaftar jadi lebih mudah bagi yang telah mempunyai akaun facebook.
Mungkin masih ada lagi yang tidak berapa faham apa sebenarnya i think ini. Mengikut pemerhatian cikgu, i think ini adalah satu laman yang mana kita boleh berkongsi maklumat dengan menghasilkan peta minda. Semua sedia maklum peta minda adalah satu cara kita berfikir dan mencambahkan idea. I think menyediakan ruang dan kemudahan untuk kita menghasilkan peta minda dengan memulakan suatu topik dan ahli lain dapat menyumbang idea pada topik tersebut. Perkongsian maklumat secara cloud ini memang semakin popular akhir - akhir ini seperti apa yang kita dapat lihat pada you tube dan facebook. Peta minda dan bahan - bahan maklumat yang dikongsi di dalam i think ini dapat dikongsi (share) melalui facebook dan apabila pelajar mengambil masa melihat dan membaca maklumat tersebut, di harap dapat menambah pengetahuan yang boleh dimanfaatkan contohnya dalam pembinaan isi bagi karangan bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan mata pelajaran lain. Jom I think!!!!

No comments:

Post a Comment